Права
дитини.
Тренінг для 6-7 класів.
Мета: з’ясувати
ставлення, позиції учнів стосовно проблеми прав дитини; виробити в учнів уміння
представляти результати власних досліджень з визначеної теми, аргументувати
власну позицію, робити висновки на основі отриманих результатів дослідження;
формувати громадянську активність, виховувати принциповість, нетерпимість до
антигуманних проявів до дитини; показати важливість юридичного закріплення прав
дітей як прояв піклування й надання допомоги з боку суспільства та держави;
розвивати можливості учнів щодо захисту своїх прав.
Хід
тренінгу
І. Організаційний
момент
ІІ. Основна
частина
1.
Вправа „Знайомство”
Перш ніж ми спробуємо обговорити нашу тему, я
пропоную привітати один одного словами:
„Добрий день, мене звуть ... , я беру участь у тренінгу тому що,...”
2.
Вправа „Очікування”
3.
Вправа „Що каже право”
Основним
нормативно-правовим документом, який регулює права дитини є Конвенція ООН про
права дитини, яка була прийнята 20 листопада 1989р. Для України вона набула
чинності 27 вересня 1991р. Конвенція складається з преамбули та 54 статей.
Напишіть, які ви знаєте права дітей.
Отже, права дитини закріплені не тільки у
Конвенції ООН, а також у Декларації прав дитини (1959). В Україні у 2001р. був
прийнятий Верховною Радою України Закон України „Про охорону дитинства”, а
також Закон України „Про попередження насильства у сім’ї”.
4. Вправа „Охарактеризуй статтю”
На кожному
прапорці знаходиться прихований номер статті Конвенції ООН, яку потрібно
прочитати й охарактеризувати.
*Усі діти мають право на любов та
піклування (ст.3)
*Кожна дитина має право на ім’я (ст.7)
*Діти мають право на інформацію (ст.17)
* Особлива турбота про дітей-інвалідів
(ст.23,25)
* Усі діти мають право на медичну допомогу
(ст.24)
* Усі діти мають право на повноцінне
харчування (ст.27)
* Усі діти мають право на освіту (ст.28)
* Усі діти мають право на розвиток
талантів (ст.29)
* Усі діти мають право на національну
самобутність (ст.30)
* Усі діти мають право на відпочинок
(ст.31)
Які положення Конвенції ви вважаєте
найважливішими, такими, що вимагають значних зусиль і коштів держави, а які –
легко здійсненими?
Сьогодні майже 250 млн. дітей у світі тяжко
працюють, жебракують, чинять пограбування. Близько 30 млн. дітей не мають
можливості відвідувати школу. Щороку від хвороб помирають більше ніж 5 млн.
дітей. Набули поширення торгівля дітьми, використання дітей, від яких
відмовилися батьки, для пересаджування органів. У нас з’явилася нова категорія
дітей – „діти вулиці”. Серед них найбільший відсоток неповнолітніх злочинців,
наркоманів, торговців наркотиками.
Запитання.
- Які думки виникають у вас наведені
факти?
- Що треба зробити, щоб дитина не була
жебраком?
5. Вправа „Розглядаємо фото” Фото
дитини-жебрака
Розгляньте фото і
дайте відповіді на такі питання:
- Кого зображено на фотографії?
- Скільки цій дитині років?
- Де вона живе?
- Чому дитина має такий зовнішній
вигляд?
- Хто винен, що дитина перебуває у
такому стані?
- Які почуття у вас виникають, коли ви
дивитеся на неї?
- Щоб ви запропонували для покращення
життя цієї дитини?
- Чи бачить і чує наша держава своїх
дітей?
Лише
активна громадянська позиція сторонніх спостерігачів, якими є громадяни
України, та їх відповідальність за власні рішення можуть змінити
громадянське суспільство, в якому всі діти почуватимуться захищеними і
ніколи не будуть перебувати в ролі жертви.
ІІІ. Підсумок
заняття.