Червонокутська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 - Права дитини
Неділя
11.12.2016
03:13
Форма входу
Кошик
Ваш кошик порожній
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Педпреса
МіністерствоОсвіти
Червонокутська загальноосвітня школа І-ІІІ супенів №1

               Права дитини.                                                                       

      Тренінг для 6-7 класів.

 

Мета: з’ясувати ставлення, позиції учнів стосовно проблеми прав дитини; виробити в учнів уміння представляти результати власних досліджень з визначеної теми, аргументувати власну позицію, робити висновки на основі отриманих результатів дослідження; формувати громадянську активність, виховувати принциповість, нетерпимість до антигуманних проявів до дитини; показати важливість юридичного закріплення прав дітей як прояв піклування й надання допомоги з боку суспільства та держави; розвивати можливості учнів щодо захисту своїх прав.

 

                                         Хід тренінгу

І. Організаційний момент

ІІ. Основна частина

 

    1. Вправа „Знайомство”

  Перш ніж ми спробуємо обговорити нашу тему, я пропоную привітати один одного словами: „Добрий день, мене звуть ... , я беру участь у тренінгу тому що,...”

 

    2. Вправа „Очікування”

 

    3. Вправа „Що каже право”

 

     Основним нормативно-правовим документом, який регулює права дитини є Конвенція ООН про права дитини, яка була прийнята 20 листопада 1989р. Для України вона набула чинності 27 вересня 1991р. Конвенція складається з преамбули та 54 статей.

 

      Напишіть, які ви знаєте права дітей.

 

    Отже, права дитини закріплені не тільки у Конвенції ООН, а також у Декларації прав дитини (1959). В Україні у 2001р. був прийнятий Верховною Радою України Закон України „Про охорону дитинства”, а також Закон України „Про попередження насильства у сім’ї”.

 

      4. Вправа „Охарактеризуй статтю”

 

На кожному прапорці знаходиться прихований номер статті Конвенції ООН, яку потрібно прочитати й охарактеризувати.

     *Усі діти мають право на любов та піклування (ст.3)

     *Кожна дитина має право на ім’я (ст.7)

     *Діти мають право на інформацію (ст.17)

     * Особлива турбота про дітей-інвалідів (ст.23,25)

     * Усі діти мають право на медичну допомогу (ст.24)

     * Усі діти мають право на повноцінне харчування (ст.27)

     * Усі діти мають право на освіту (ст.28)

     * Усі діти мають право на розвиток талантів (ст.29)

     * Усі діти мають право на національну самобутність (ст.30)

     * Усі діти мають право на відпочинок (ст.31)

Які положення Конвенції ви вважаєте найважливішими, такими, що вимагають значних зусиль і коштів держави, а які – легко здійсненими?

 

   Сьогодні майже 250 млн. дітей у світі тяжко працюють, жебракують, чинять пограбування. Близько 30 млн. дітей не мають можливості відвідувати школу. Щороку від хвороб помирають більше ніж 5 млн. дітей. Набули поширення торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересаджування органів. У нас з’явилася нова категорія дітей – „діти вулиці”. Серед них найбільший відсоток неповнолітніх злочинців, наркоманів, торговців наркотиками.

           Запитання.

  1. Які думки виникають у вас наведені факти?
  2. Що треба зробити, щоб дитина не була жебраком?

 

5. Вправа „Розглядаємо фото”                                                                                                   Фото дитини-жебрака                                                                              

Розгляньте фото і дайте відповіді на такі питання:

  1. Кого зображено на фотографії?
  2. Скільки цій дитині років?
  3. Де вона живе?
  4. Чому дитина має такий зовнішній вигляд?
  5. Хто винен, що дитина перебуває у такому стані?
  6. Які почуття у вас виникають, коли ви дивитеся на неї?
  7. Щоб ви запропонували для покращення життя цієї дитини?
  8. Чи бачить і чує наша держава своїх дітей?                                                                                Лише активна громадянська позиція сторонніх спостерігачів, якими є громадяни України, та їх відповідальність за власні рішення можуть змінити громадянське суспільство, в якому всі діти почуватимуться захищеними і ніколи не будуть перебувати в ролі жертви.

 

ІІІ. Підсумок заняття.