11:58
Черкаські імена в космосі

Двадцятого грудня 1976 року старший науковий працівник Кримської астрофізичної обсерваторії АН СРСР кандидат фізико – математичних наук М.С.Черних відкрив нову планету і дав їй ім’я «КОБЗАР» на честь уродженця Черкащини Т.Г.Шевченка.

Мчить по космічній орбіті мала планета ГАЙДАРІЯ, названа на честь видатного письменника, похованого у Каневі. Її відкрито 30 липня 1974 року Т.М. Смирнова теж кримський астроном. А ще Тамара Михайлівна ряд відкритих нею планет назвала на честь героїв і подій Великої Вітчизняної  війни – Зоя, Шура (брат і сестра Космодем’янські), Куликов, Сталінград . її колега Л.В.Журавльова, продовжуючи славну позицію, відкритій нею 26 вересня 1974 року малій планеті дала ім’я ОЛЬШАНІЯ на честь загону мар’яків – десантників, які під командуванням К.Ф.Ольшанського здійснили подвиг при визволені Миколаєва. У складі цього загону звання Героя Радянського Союзу посмертно були удостоєні наші земляки І.М.Удод з Драбівського району,  Г.Е.Тященко з Уманського району. Отже, збірній назва є частка їх памяті.

Переглядів: 622 | Додав: shkola1 | Рейтинг: 0.0/0